
Recruitment verwijst naar het totale proces van werving en selectie om geschikte kandidaten te vinden voor openstaande vacatures. Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat je bedrijf een enorme groei doormaakt en dat je daarom behoefte hebt aan extra personeel. Om al die vacatures ingevuld te krijgen, moet je een heel proces opstarten: van het formuleren van de functie-eisen en het schrijven van wervende vacatureteksten tot het voeren van de verschillende sollicitatiegesprekken. Als hiervoor de kennis of capaciteit binnen je organisatie ontbreekt, kan dit een langdurig proces worden.
Je kunt er dan voor kiezen om het proces uit te besteden aan een recruitmentbureau zoals GOS Consultancy. Ik kan je helpen door het recruitmentproces op te zetten, te stroomlijnen of te begeleiden.
Door de huidige krapte in de arbeidsmarkt lijkt het soms onmogelijk om goed personeel te vinden. Sommige bedrijven proberen hun kans op het vinden van geschikte kandidaten te vergroten door het inschakelen van meerdere recruitmentbureaus. Toch is dit geen handige tactiek: het enige wat ermee bereikt wordt, is dat je vacature door verschillende bureaus op dezelfde vacaturesites of social media kanalen wordt geplaatst. Eigenlijk beconcurreren deze recruiters elkaar op dezelfde platforms met dezelfde vacature, jóuw vacature. Geen wonder dat je daar weinig kandidaten mee trekt.
Het is dus beter om je bedrijf exclusief te laten vertegenwoordigen door één recruitmentbureau. Daarmee kies je voor de betrokken aanpak van een recruiter die jouw organisatie door en door kent. En precies weet hoe jouw bedrijf het best gepresenteerd kan worden om sollicitanten aan te trekken en -ook niet onbelangrijk- welk type werknemer binnen je bedrijfscultuur past. Exclusiviteit afspreken met je recruitmentbureau helpt om meer commitment en focus op de opdracht te krijgen. GOS Consultancy biedt jou dat commitment.
Binnen de veranderende arbeidsmarkt kent elke sector zijn eigen uitdagingen. Maar ook zijn eigen kansen. De kracht van een goede recruiter is zijn kennis van de arbeidsmarkt. Hij weet welke kansen er voor jouw onderneming liggen om snel aan goed en gemotiveerd personeel te komen.
Dat betekent dat een goede recruiter niet alleen weet welke arbeidsvoorwaarden je concurrenten aanbieden, maar ook waar de sollicitanten behoefte aan hebben. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar jong personeel? Dan kunnen hippe bedrijfsuitjes of een abonnement op de sportschool de doorslaggevende factor zijn om nu juist bij jouw onderneming te willen komen werken.
Natuurlijk moet je ook de doelgroep weten te bereiken. Dat begint met het afstemmen van de vacaturetekst op de doelgroep. Maar ook door te zorgen dat de vacatures via de juiste (social media) kanalen onder de aandacht van je ideale kandidaat komen. GOS Consultancy beschikt over de kennis van de arbeidsmarkt om je bij al deze onderdelen te kunnen helpen.
Met bijna 20 jaar ervaring in arbeidsbemiddeling en recruitment ken ik de gangbare arbeidscondities, maar ook de verschillende mogelijkheden die elke sector biedt om geschikt personeel aan te trekken. Ik weet waar jouw kansen liggen en hoe je de doelgroep bereikt. Met GOS Consultancy ben je verzekerd van iemand die oprecht betrokken is bij jouw bedrijf en doelgericht met je meedenkt om jouw vacatures adequaat ingevuld te krijgen.
